Zakładam, że dla każdego pasa ruchu powinna być sygnalizacja świetlna. Posluguję się przykładem przejścia na B.Komorowskiego, przystanek Horbaczewskiego i cenami jednostkowymi uzyskanymi od dostawcy systemów sygnalizacji świetlnej znalezionego w sieci (pierwszy wynik wyszukiwania).
.
cena szt total
8000 1 8000 sterownik z atestami
1200 4 4800 sygnalizator trójkomorowy
900 4 3600 sygnalizator dwukomorowy
500 4 2000 słupek
3000 koszt proj elektrycznego To powinno być wykonane etatowo przez ZDM
3000 koszt proj inżynierii ruchu To powinno być wykonane etatowo przez ZDM
Total 24400 PLN z uwzgl. outsourcingu projektów.
Cena nie uwzględnia robocizny, możemy przyjąć że robocizna będzie to np. 25 -30 tys. Wciąż mówimy tutaj o cenie ok 50 tys zł.
Nie
uwzględniliśmy kolejnych czynników: standaryzacji rozwiązań, siły
nabywczej miasta, stałych zakupów podobnych rozwiązań - przeróżnych
możliwości obniżania przez miasto ceny.
Nie
uwzględniliśmy tego, że projekty proste, szablonowe, standardowe
podłączenia do istniejącego zasilania i prostej inżynierii ruchu powinny
być raczej wykonywane etatowo przez ZDM a nie zlecane.
===Dostawca: "W Warszawie/ZDM są wyższe wymagania, ok 150 tys maks"===
Przyjmijmy,
że ZDM chciałby spełnić wymagania wyższe niż na B. Komorowskiego,
przyst. Horbaczewskiego. np. zawiesić sygnalizatory nad drogą na wysięgnikach.
Wysięgnik - ok 3000 tys zł x 2 = 6000
Przyjmijmy (z jakiego względu, nie wiem? droższy sterownik. Niech będzie 2 razy droższy niż z informacji od dostawcy 16000.
To
będzie ok 50 tys zł bez robocizny. Dajmy na to, że zrobi się z tego
80-100 tys zł. Dostawca mówi maks o 150 tys. Ale nie 400 tys.
=====Koszt alternatywny jednego wypadku====
Z
moich informacji wynika, że dziecko poszkodowane w niedawnym wypadku
wychodzi na przepustkę. Dzięki Bogu. Gdybyśmy liczyli jedynie pieniądze
to:
Kolizja drogowa w Polsce to koszt średnio 41,8 tys. zł. Jednak jednostkowy „cena” ofiary śmiertelnej to 1,97 mln zł, a osoby ciężko rannej 2,21 mln zł. http://polska.newsweek.pl/ile- kosztuje-wypadek-drogowy- koszty-wypadkow,artykuly, 355071,1.html
Kolizja drogowa w Polsce to koszt średnio 41,8 tys. zł. Jednak jednostkowy „cena” ofiary śmiertelnej to 1,97 mln zł, a osoby ciężko rannej 2,21 mln zł. http://polska.newsweek.pl/ile-
Licząc
jedynie pieniądze Miasto Stołeczne i budżet RP ponosi per saldo straty
ze względu na nie zbudowanie w tym miejscu przejścia dla pieszych.
===Argument zasłyszany od taksówkarza na rzecz sygn. swietlnej==
Chciałbym
zacytować wątpliwość zawodowego kierowcy, taksówkarza, z którym
rozmawiałem nt. przejścia przy SP312 i odpowiedzialności za wypadek.
"Co
z tego, że jest to przejście dla dzieci.... dwa pasy ruchu w każdą
stronę... Jeśli zwolnię i ustąpię, zachęcę pieszego do przejścia...
ograniczę widoczność jadącego drugim pasem nawet przepisową prędkością
... i to ja spowoduję wypadek, bo zachęciłem pieszego do przejścia,
zasłaniając widoczność zarówno pieszemu jak i kierowcy jadącemu drugim pasem...
Więc praktycznie nie wolno mi tam ustępować pieszym. "
=====Treść opinii negatywnej Wydz. Infrastruktury UM===
Szanowny Panie,
uzyskaliśmy
z niezależnych od ZDM firm wycenę montażu sygnalizacji świetlnej, ‘na
przycisk”, nie zintegrowanej z sąsiednimi sygnalizacjami, na przejściu
dla pieszych przy SP 312.
Koszt wskazywany prac projektowych i wykonawczych wynosi około 400 000zł.
Ponieważ
zgodnie z regulaminem koszt pojedynczego wniosku nie może przekroczyć
kwoty 300 000zł, Pana wniosek, zawierający wykonanie sygnalizacji
świetlnej,
nie może zostać pozytywnie zweryfikowany.
Proponuję ponownie w ramach kwoty 250 000zł wykonanie:
Montażu
latarń LED (20 szt.) i ułożenie kabla zasilającego (140mb) – ok. 120
000zł; Rozbudowę monitoringu obejmującego terenu wokół budynku szkoły,
w
oparciu o system cyfrowy (w standardzie zgodnym z siecią miejską ZOSM),
tj. wyposażenie punktu oglądowego (2 monitory LCD, rejestrator,
serwer),
ułożenie kabla zasilającego kamer i kabla wizyjnego, światłowód (400mb), montaż kamer IP szt. 15 – ok. 130 000zł.
Proszę
o akceptację takiego rozwiązania, które także w znacznym stopniu
pozwoli poprawić bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do szkoły.
Pana akceptacja zmiany zakresu wniosku pozwoli na pozytywną jego weryfikację.
URZĄD M.ST. WARSZAWYDzielnica Praga-Południe
Wydział Infrastruktury
No comments:
Post a Comment