Fragment (podkreślenie moje):
TYLKO SYGNALIZACJA daje szansę zgodnego zachowania wszystkich uczestników spotkania !
Sygnalizacja jest widoczna dla wszystkich pieszych, rowerzystów i pojazdów zbliżających się różnymi pasami ruchu.
Sygnalizacja daje czas na stosowną reakcję dla każdego uczestnika ruchu drogowego.
Czas świecenia sygnału żółtego (3-5 sekund w zależności od nominalnej prędkości pojazdów na jezdni) pozwala na spokojne i bezpieczne działania.
Czas świecenia sygnału zielonego dla pieszego może być dopasowany do szerokości jezdni i czasu przechodzenia pieszego
- w ten sposób przerwa w ruchu nie trwa więcej niż należna wg ogólnego przepisu (może to być np. 3, 6, 9 sekund w zależności od szerokości jezdni).
Znika problem niedozwolonego i super niebezpiecznego wyprzedzania przed i na przejściu dla pieszych.
Znika problem mijania się pojazdów na przejściu dla pieszych i martwe strefy widoczności z tym związane.
Ruch może zostać zdyscyplinowany i porcjowany, może być dopasowany do aktualnych potrzeb i natężenia ruchu.
Czas przejazdu może być przewidywalny.
Inny post na tej samej stronie:
http://www.prawko-kwartnik.info/sonda/przejscie-wypadek.html
Osoba przepuszczająca na jednym pasie może być współodpowiedzialna za wypadek.Na dobrą sprawę, traktując serio ten wywód... przez to przejście nie można przejść!!! Samochód nie może ustąpić pieszemu nie ograniczając widoczności drugiemu samochodowi na sąsiednim pasie w tym samym kierunku, który jadąc dozwoloną prędkością 50 km/h... może nie widzieć, przejechać i zabić. Ustępując pieszemu można spowodować wypadek/być winnym ... Ciekawe rozumowanie.
No comments:
Post a Comment