Tuesday, June 14, 2016

Informacja nie całkiem publiczna.

Poprosiłem na spotkaniu z Burmistrzem o sprawdzenie przez miasto wycen Zarządu Dróg Miejskich sygnalizacji na Umińskiego, wycen na ok 300 tys zł, które uniemożliwiały realizację mojego projektu. Moja wycena mieściła się w budżecie projektu partycypacyjnego (50 tys),  przedstawiłem wycenę uzyskaną przeze mnie z niezależnego źródła. Pan Burmistrz zaproponował sprawdzenie przez urzędników z pominięciem Zarz. Dr. Miejskich. Otrzymałem oficjalną odpowiedź.. Wycena wyszła wyższa o 100 tys niż sugerował Zarząd Dróg Miejskich.

 Moje wnioski i przemyślenia: Poraża wycena tzw. projektu. Brak szczegółów co wchodzi w zakres takich badań. Nie ma możliwości zweryfikowania kosztorysu miasta. Uniemożliwia to kontrolę przez mieszkańców wydatków miasta. Sorry za mocne słowa: Umożliwia to kradzież białych kołnierzyków w białych rękawiczkach, np. można zbadać wpływ sygnalizacji świetlnej na chwilowe obciążenie sieci energetycznej kraju i zażądać 300 tys za projekt. A może to jest warte 3 mln? Dlaczego nie??? Wszystko można uzasadnić ( w wycenie "na telefon" od firmy ___ , wycena to 3-4 tys projekt dot zainstalowania, plus 3-4 tys analiza ruchu). A dlaczego nie mogą tego zrobić etatowi pracownicy Zarządu Dróg Miejskich w ramach swoich obowiązków? Nie jest to przejście niestandardowe.

List od Pana Burmistrza Pragi Południe z załącznikiem (fragmenty, podkreślenie moje):

  rozpatrując wniosek z dnia 31 maja 2016 roku o udostępnienie informacji publicznej, uprzejmie informuje . ze: Ad. 2 Urząd Dzielnicy nie posiada informacji dotyczącej zasadności budowy sygnalizacji świetlnej dla przejsciu dla pieszych przez ul. Umińskiego, proszę o zwrócenie się do Zarządu Dr6g Miejskich. Ad. 3 Przesyłam Panu wycenę  firmy []  budowy sygnalizacji na to konkretne przejście dla pieszych przez ul. Umińskiego. Bardziej szczeg6towa wycena nie jest w posiadaniu urzędu i nie podlega udostępnieniu w ramach ustawy o Dostępie do informacji Publicznej.

[załączona oferta]

 W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej (___) oferuje wykonanie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Umińskiego przy Szkole Podstawowej nr 312 w Warszawie, za kwotę : 
1. Projekt elektryczny i projekt organizacji ruchu 30 000,00 zt +VAT 
2. Budowa sygnalizacji świetlnej 255 000,00 zt + VAT. 
3. Oznakowanie poziome i pionowe 25 000,00 zt +VAT 4. Roboty drogowe (po robotach kablowych , 35 000,00 zt +VAT nie uwzględnia korekty układu drogowego) 
Co daje łączną kwotę w wysokości: 345 000,00 zt +VAT 


Tyle o możliwości weryfikacji kosztów przez Miasto. Co wchodzi w zakres zainstalowanych urządzeń na Umińskiego i ile kosztują poszczególne składniki, co wchodzi w zakres "projektu" jest słodką tajemnicą. Wycena zweryfikowana przeze mnie powinna zmieścić się w 50 tys zł. Przedsiębiorca, którego pytałem zakładał, że "na warszawskie ceny", nie powinno być to więcej niż 150 tys. Ja twierdzę, ze standardowe wykonania przejść dla pieszych powinny być raczej tańsze niż droższe. Szczegóły wyceny do projektu partycypacyjnego tutaj: http://wypadek-uminskiego.blogspot.com/2016_05_01_archive.html

No comments:

Post a Comment